burek

Hasta la victoria siempre!

17.10.2018.

Aerodrom Tuzla: I KONCESIJU TURCIMA I NOVI UGOVOR S WIZZ AIR!?

Vise nikakva vijest nije podatak o nekom novom rekordu Medjunarodnog aerodroma Tuzla. Po svim procjenama kraj godine ce ova rastuca avio luka docekati sa skoro 600 000 prevezenih putnika sto je bilo apsolutno nezamislivo prije pet godina kada se stidljivo predstavio dolazak madjarske avio kompanije, ''najvece niskobudzetne kompanije u srednjoj i istocnoj Evropi''.

Period prije toga, kada je direktorovao Terzic i u besposlici udarao po sazu s njegovim zivinickim sazlijama, ovakva jedna vijest bila je domen naucne fantastike.

Pored odlicnih habera s tuzlanskoga aerodroma, mozda najboljih u Tuzlanskom kantonu posljednjih pola dekade, tri stvari izazivaju u najmanju ruku nedoumicu, ali u negativnom kontekstu.

1. Menadzment s direktorom Karasalihovicem vec pet godina ne uspijeva zavrsiti pristupnu rasvjetu sto je teska bruka najodgovornijih lica tuzlanskog aerodroma i pored garancija Wizz Airu da ce sve biti gotovo u junu 2015 godine. Pazite, u junu 2015 a danas je oktobar 2018 godine. Ne moze gospoda otkupiti jednu sumicu na jos 180 m propisane duzine za rasvjetu pa je sada sve na cekanju. Ukljuci se ona, ali skoro stidljivo, u tzv.testnoj fazi da iskoristi sto se iskoristiti da. A 180 m rasvjetnih stubova (manje od dva fudbalska igralista) ce se zavrsiti nekad.

2. Iako je prosirenje pristanisne zgrade (na slici) bilo planirano u maju pa potom prolongirano za 25 septembar, prije par sedmica je direktor Karasalihovic mrtav-hladan poceo pricati o nekim fazama i kraj radova najavio za april naredne godine!?
Ne treba zaboraviti da je skoro 6 miliona KM iz kredita, federalnog i kantonalnog budzeta te vlastitih sredstava aerodroma osigurano bez problema pa su firme ''Džena'' iz Gradačca i ''Tom Cat'' iz Tuzle bile rahat sto se tice isplate. Zavrnuli lovu a posao razvukli.
Para nije falilo, ali jeste njihove ozbiljnosti u izvrsenju preuzetih obaveza. Kao da prave neku ucionicu na Vlasicu, pa kad god zavrse.
Strani kao i domaci putnici su u soku i nevjerici da godinu dana se provlace pored skela, radnika i nezavrsene zgrade. O guzvanju po 300 ljudi kada se ''priblize'' dva leta, u skucenim prostorijama da i ne govorimo.

3. Premda voli mikrofon i vaziti o uspjesima aerodroma, spomenuti direktor je prosle sedmice izrekao jos jednu nevjerovatnu glupost. U izjavi za medije on govori dvije neshvatljive nebuloze. Prvo najavljuje pocetak razgovora s kompanijom Wizz Air o produzenju petogodisnjega ugovora koji istice u novembru naredne godine najavljujuci i treci avion (!?), iako po zimskom redu letenja ce samo jedan biti dovoljan jer je dobar broj linija ukinut ili ceka ljetni red naredne godine. A odmah potom direktor podsjeca na ozbiljne razgovore s turskim investitorima koji su zainteresirani za koncesiju aerodroma.
Kakva kratkovidost u razmisljanju!?
Direktor kao da ne shvata kakav god da je strani investitor od koncesije na aerodromu skoro jedini profit moze biti podizanje naknade koristenja usluga madjarskoj avio kompaniji. Poznavajuci ih i njihovu praksu s drugim aerodromima, tesko da podignu i cent naredne godine vise od 3 eura po odlazecem putniku jer ionako stalno kukaju kako nude najjeftinije karte a znamo da su avioni puni i sigurno nema govora o minusu u poslovanju.
Kako mozes govoriti o trecem avionu i istovremeno najavljivati dolazak sumnjivog turskog investitora koji u portfoliu imaju samo upravljanje avio lukom u Mogadishu (Somalia) a da ne saljes signal Wizz Air-u da dobro promisli s kim ima posla za jos pet godina saradnje!?
Ta kompanija je znala i u boljim uvjetima poslovanja napustiti neke aerodrome cim nadju jeftinije ili im postojeci pocnu zavlaciti ruku u dzep.

Tako je recimo prije par godina novi menadzment aerodroma KOnstantin Veliki iz Nisa ponudio besplatan dolazak ''low cost'' avio kompanijama samo da aerodrom prodise pa su Madjari dosli istog dana s Ryanair-om. A u Tuzlu su dosli, ko ne zna da i to naglasimo, tek kada je Beogradski aerodrom digao za desetak eura vecu cijenu po odlazecem putniku.

Karasalihovic, ocigledno teski amater u svom poslu i obicni stranacki uhljeb, nije svjestan sta prica i u kakvu nezgodnu poziciju moze dovesti tako veliki projekat kantonalne i federalne vlade koji sada upumpava milionske svote u njegov razvoj a sve vise familija i lokalnog biznisa se veze poslom i biznisom za ovu zlatnu koku TK.
Sramotu s prilaznom rasvjetom, radovima na pristanisnoj zgradi nije ni saprao a on se bruka s nebuloznim izjavama o koncesiji aerodroma a da vec pet godina nije nasao niti jednu novu kompaniju i tako smanji losu startnu poziciju u pregovorima s Wizz Air-om jer si potpuni ovisnik o njihovim avionima pa ako ljudi odluce otici, oko 140 zaposlenih i kompletnu zgradu moze slobodno pod katanac.
Zapravo i ne mora, ostat ce letovi Golden Toursa od juna do septembra.
Dva puta sedmicno. Da se prolufta zgrada i obnovi steceno znanje do sada. A sve je ljepsa iznutra, pogledajte na slici ispod.
Allah selamet, sto bi rekao Zaim Muzaferija u ''Savrsenom krugu''.
burek
<< 10/2018 >>
nedponutosricetpetsub
010203040506
07080910111213
14151617181920
21222324252627
28293031


Dobro.ba



MOJI FAVORITI

Brojač posjeta
2021545

Powered by Blogger.ba